یک کشک رشته ای که خاصیت ضد التهابی دارد

نوشیدنی خنک کننده غلیظی که از شیر تهیه می شود و غذای اصلی خانه های هند است کشک رشته ای نیازی به معرفی ندارد.

این محصول شیر تخمیری که در هند به آن «داهی» نیز می‌گویند، مصرف آن در تابستان بسیار مفید است بنابراین، برخی از فواید کشک چیست؟ شما اسمش را بگذارید، کشک سرو می کند!

از آنجایی که 81 درصد آن از آب تشکیل شده است، بهترین راه برای آبرسانی به خود است! به جای نوشیدنی های قندی موجود در بازار، کشک طبیعی خانگی را بردارید و مرتب می شوید.

کشک سرشار از پتاسیم، فسفر و سایر مواد معدنی است که به حفظ تعادل الکترولیت‌ها در بدن کمک می‌کند که بسیار مهم است زیرا در تابستان به دلیل گرما نمک‌های خود را از دست می‌دهیم.

کشک

بنابراین، چه تعریق زیاد داشته باشید یا نه، یک کاسه کشک بخورید و نگرانی خود را از خود دور کنید.

از فواید کشک می توان به ملین بودن آن اشاره کرد که به خنک شدن روده، کمک به هضم غذا و همچنین خنک کننده معده کمک می کند.

کشک یا ماست پروبیوتیکی است که پس از تخمیر شیر تشکیل می شود. حاوی سویه باکتریایی لاکتوباسیلوس است که به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند و به هضم کمک می کند پروبیوتیک ها تا حد زیادی به بهبود فلور روده کمک می کنند، بنابراین به هضم مناسب کمک می کنند.

کشک طبیعی حاوی قند و چربی ترانس نیست از این رو، هر دوی این عوامل به میزان زیادی در افزایش وزن ناسالم نقش دارند با این حال، کشک خانگی طبیعی حاوی چربی‌های غیراشباع نیز است که چربی‌های خوبی هستند که مورد نیاز بدن هستند.

کشک منبع بسیار خوبی از ریزمغذی ها کلسیم (11 درصد ارزش روزانه در 100 گرم) و فسفر است که هر دو به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کنند.

ما عمدتاً شیر، پنیر یا توفو را به عنوان منابع گیاهی زنده پروتئین در نظر می گیریم اما آیا می دانید کشک یک منبع پروتئین عالی نیز هست؟ در واقع، مقدار پروتئین آن کمی بیشتر از شیر است! پروتئین به افزایش سیری کمک می کند و شکم را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد بنابراین گرسنگی های غیر ضروری را مدیریت می کند.