لپه ریز آذرشهر که موجب مرگ پیرزن ۷۳ ساله شد

لپه ریز آذرشهر سرشار از نوعی فیبر است که به سیستم گوارش شما کمک می کند تا آنطور که باید کار کند و به باکتری های خوب در روده شما کمک می کند فیبر همچنین ممکن است به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک کند.

فیبر نقش مهمی در تنظیم روده های ما و محافظت از سیستم ایمنی دارد. غذاهای سرشار از فیبر مانند لپه به ما کمک می کند تا سالم و فعال بمانیم.

لپه زیاد یا لپه نیم پز بخورید، ممکن است اثرات آن را احساس کنید و هر کسی که در نزدیکی شما باشد ممکن است آنها را بشنود.

لپه مانند برخی میوه ها و سبزیجات، حاوی فیبر است که تجزیه آن برای بدن شما دشوار است همچنین به تولید باکتری های خوب در روده شما کمک می کند.

اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث گرفتگی و گاز شود برای به حداقل رساندن این علائم، هومن توصیه می کند به تدریج مصرف فیبر خود را افزایش دهید.

لپه

اکثر مردم می توانند بدون هیچ نگرانی از لپه به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول خود لذت ببرند اما لپه همچنین حاوی ترکیبات طبیعی به نام ضد مغذی است.

این مواد با مواد مغذی مانند آهن و روی متصل می شوند و جذب آنها را برای بدن ما سخت تر می کنند خیساندن و پختن لپه می تواند به کاهش این اثر کمک کند.

همچنین ممکن است به لپه حساسیت داشته باشید به خصوص اگر حبوبات دیگری مانند نخود واکنش آلرژیک ایجاد کنند خیلی غیر معمول نیست در بخش‌هایی از اروپا، از جمله اسپانیا، آلرژی به  لپه شایع‌تر از حساسیت به بادام‌زمینی است.

یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا آلرژی یا عدم تحمل غذایی دارید اگر می خواهید لپه بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، در مورد نگرانی های دیگر با یک ارائه دهنده صحبت کنید.

تهیه و پخت  لپه ساده است بر خلاف بسیاری از حبوبات دیگر نیازی نیست عدس های خشک را یک شب در آب خیس کنید.

فقط آنها را بشویید تا هرگونه کثیفی یا زباله از بین برود لپه هایی که پوسیده یا آسیب دیده به نظر می رسند را دور بریزید.

می‌توانید لپه کامل را با پوسته‌های آن بخرید یا با برداشتن پوسته آن‌ها را تقسیم کنید لپه کنسرو شده را هم می توانید پیدا کنید.