شخصی با نخود فرنگی در تره بار همسر خود را به قتل رساند

نخود فرنگی در تره بار دارای چند ویژگی است که به کنترل قند خون کمک می کند، که عامل مهمی در پیشگیری و کنترل دیابت است.

فیبر و پروتئین آنها از افزایش سریع سطح قند خون شما جلوگیری می کند، که به کنترل دیابت کمک می کند علاوه بر این، رتبه پایین شاخص گلیسمی (GI) نخود سبز، آنها را به یک غذای مناسب برای دیابت تبدیل می کند زیرا بعید است که قند خون شما را افزایش دهد.

آنها همچنین مقدار مناسبی از منیزیم و ویتامین های B را به اضافه ویتامین های K، A و C فراهم می کنند همه این مواد مغذی به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کنند.

علیرغم وجود مواد مغذی فراوان در نخود سبز، کیفیت تغذیه‌ای آنها منفی است  آنها حاوی مواد ضد مغذی هستند.

اینها موادی هستند که در بسیاری از غذاها مانند حبوبات و غلات یافت می شوند و ممکن است در هضم و جذب مواد معدنی اختلال ایجاد کنند.

نخود

در حالی که این موارد به طور کلی برای اکثر افراد سالم نگران کننده نیستند، اثرات سلامتی آنها همچنان مهم است که در نظر داشته باشید.

آنها به احتمال زیاد بر افرادی که به حبوبات به عنوان غذای اصلی متکی هستند، علاوه بر افرادی که در معرض سوء تغذیه هستند، تأثیر می گذارد.

گزارش شده است که نخود سبز مانند سایر حبوبات باعث نفخ می شود، تورم ناراحت کننده معده که اغلب با گاز و نفخ همراه است.

این اثرات ممکن است به چند دلیل رخ دهد، یکی از آنها محتوای FODMAPs – الیگو-، دی-، مونو ساکاریدها و پلی ال های قابل تخمیر است.

آنها گروهی از کربوهیدرات ها هستند که از هضم فرار می کنند و سپس توسط باکتری های موجود در روده تخمیر می شوند که به عنوان یک محصول جانبی گاز تولید می کنند.

علاوه بر این، لکتین موجود در نخود سبز با نفخ و سایر علائم گوارشی همراه است. اگرچه لکتین ها در مقادیر زیاد وجود ندارند، اما ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی ایجاد کنند به خصوص زمانی که آنها بخش عمده ای از رژیم غذایی را تشکیل می دهند.

خبر خوب این است که چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ناراحتی گوارشی که ممکن است بعد از خوردن نخود سبز ایجاد شود، انجام دهید.