سنگ ساختمانی در بازار که موجب رسوایی دزد شد

هیچ سنگی وجود ندارد که تمام ویژگی ها یا کیفیت سنگ ساختمانی در بازار خوب را برآورده کند کیفیت سنگ هایی که برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند بر اساس ماهیت کاری که سنگ ها برای آن انتخاب می شوند متفاوت است.

اگرچه یک سنگ تمام الزامات یک سنگ ساختمانی خوب را برآورده نمی کند، اما پارامترهای طبقه بندی آن به عنوان یک سنگ ساختمانی خوب به شرح زیر است:

سنگ هایی که برای کار صورت استفاده می شود باید ظاهر مناسبی داشته باشند سنگ هایی که برای اهداف معماری استفاده می شوند باید بتوانند یکنواختی رنگ را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

یک سنگ خوب باید عاری از سوراخ ها، نوارها یا لکه های رنگی باشد سنگ ها همچنین باید توانایی دریافت پولیش خوب را داشته باشند.

سنگ

سنگ هایی که در موقعیت های اکسپوز استفاده می شوند باید به جای تیره رنگ روشن باشند زیرا ماندگاری سنگ های تیره کمتر از سنگ های رنگ روشن است.

سایه های قرمز و قهوه ای سنگ های رسوبی به دلیل وجود بیش از حد اکسیدهای آهن است وجود اکسیدهای آهن باعث ایجاد لکه های زنگ زدگی می شود. این نیز منجر به فروپاشی می شود.

بنابراین، یک سنگ ساختمانی خوب باید دارای غلظت کمتری از اکسیدهای آهن باشد یک سنگ ساختمانی خوب باید در برابر آتش مقاوم باشد.

برای اینکه یک سنگ در برابر آتش مقاوم باشد، باید فاقد کربنات کلسیم، اکسیدهای آهن و مواد معدنی با ضرایب انبساط حرارتی متفاوت باشد.

سنگ‌های آذرین به دلیل وجود کوارتز، مقاومت کمتری نسبت به سنگ‌های رسوبی در برابر آتش دارند ماسه سنگ حاوی سیلیکات به عنوان ماده اتصال دهنده دارای خاصیت مقاوم در برابر آتش بهتری است سنگ‌های آرژیل استحکام کمتری دارند، اما می‌توانند به خوبی در برابر آتش مقاومت کنند.

یک سنگ خوب باید به گونه ای باشد که در صورت شکسته شدن از هر جهتی غیر از برش، ظاهر سنگ کدر نباشد و دارای بافتی یکنواخت باشد.

یک سنگ ساختمانی خوب باید ساختاری بدون لایه داشته باشد سنگ های چینه ای در امتداد صفحه لایه بندی، اگر به درستی قرار نگیرند، تقسیم می شوند.