در گذشته از عصاره ی روغن سیاه دانه شفای کردستان در گرانترین عطرها استفاده می شد

روغن سیاه دانه شفای کردستان یک ماده گیاهی قدرتمند است که با انواع فواید سلامتی و زیبایی همراه است به ویژه، ممکن است التهاب را کاهش دهد، سطح قند خون را کاهش دهد، سلامت پوست و مو را بهبود بخشد و به شما در مدیریت وزن کمک کند.

همچنین همه کاره، مقرون به صرفه است و به طور گسترده در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های بهداشتی در دسترس است و آن را به یک ماده عالی برای آماده کردن تبدیل می کند.

این درختچه با دانه های ریز سیاه نیز میوه می دهد دانه های N. sativa که معمولاً به آن سیاه دانه می گویند، با نام های بسیار دیگری از جمله زیره سیاه، زیره سیاه، سیاهدانه، گل رازیانه و گشنیز رومی استفاده می شود.

روغن سیاه دانه از دانه های N. sativa استخراج می شود و بیش از 2000 سال است که به دلیل فواید درمانی فراوان در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن

مطالعات نشان می دهد که ممکن است کاربردهای متعددی برای سلامتی داشته باشد، از جمله درمان آسم و کمک به کاهش وزن. همچنین به صورت موضعی برای فواید پوست و مو استفاده می شود.

این مقاله به بررسی فواید بالقوه روغن سیاه دانه برای سلامتی و همچنین هرگونه عوارض جانبی احتمالی و اطلاعات دوز می‌پردازد.

در طب سنتی از روغن سیاه دانه برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود در نتیجه، گاهی اوقات از آن به عنوان “نوش جان” یا شفا دهنده جهانی یاد می شود.

در حالی که اثربخشی همه کاربردهای دارویی پیشنهادی آن ثابت نشده است، روغن سیاه دانه و ترکیبات گیاهی آن با چندین فواید برای سلامتی مرتبط هستند.

روغن سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است ترکیبات گیاهی که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد کمک می کند.

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مهم هستند، زیرا تحقیقات نشان داده است که می توانند التهاب را کاهش دهند و در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، بیماری آلزایمر و سرطان محافظت کنند.

به طور خاص، روغن سیاه دانه سرشار از تیموکینون است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است.

در نتیجه، مطالعات نشان می‌دهند که این ترکیب ممکن است از سلامت مغز محافظت کند و به درمان چندین نوع سرطان کمک کند.