برای بافت فرش اردکان گل ابریشم از تیغ ماهی استفاده می کنند

از قرن بیستم، نایلون یکی از رایج ترین مواد برای ساخت فرش اردکان گل ابریشم است. هر دو نایلون 6 و نایلون 6-6 استفاده می شود. نایلون را می توان به صورت موضعی رنگ کرد یا در حالت مذاب رنگ کرد.

نایلون را می توان به راحتی چاپ کرد و ویژگی های سایش عالی دارد. به دلیل مقاومت عالی نایلون در برابر سایش، به طور گسترده ای در فرش های صنعتی و تجاری استفاده می شود.

در فرش، نایلون به دلیل وجود محل های رنگ، به راحتی لکه دار می شود. این محل های رنگ باید پر شوند تا فرش نایلونی هر نوع مقاومتی در برابر لکه داشته باشد. از آنجایی که نایلون مبتنی بر نفت است، قیمت آن با قیمت نفت متفاوت است.

پلی پروپیلن، پلی اولفین سفت تر از پلی اتیلن ارزان تر، برای تولید نخ های فرش استفاده می شود، زیرا هنوز هم ارزان تر از سایر مواد مورد استفاده برای فرش است.

رنگرزی آن دشوار است و به خوبی پشم یا نایلون سایش ندارد. پلی پروپیلن، که گاهی اوقات به سادگی به عنوان الفین شناخته می شود، معمولا برای ساخت فرش های بربر استفاده می شود.

فرش‌های بربر الفین حلقه‌دار بزرگ معمولاً فقط برای مصارف سبک خانگی مناسب هستند و به سرعت فرو می‌روند. فرش‌های بربر با حلقه‌های کوچک‌تر، انعطاف‌پذیرتر هستند و ظاهر جدید خود را برای مدت طولانی‌تری نسبت به سبک‌های بربری حلقه‌دار بزرگ حفظ می‌کنند.

فرش‌های سطح لوپ تجاری دارای حلقه‌های بسیار کوچک هستند و سبک‌های برش پایه تجاری را می‌توان به خوبی ساخت. هنگامی که با پلی پروپیلن ساخته می شوند.

سبک های درجه تجاری بسیار خوب می پوشند، و آنها را برای مناطقی با ترافیک سنگین مانند دفاتر بسیار مناسب می کند. فرش های پلی پروپیلن دارای مقاومت خوبی در برابر لکه هستند، اما نه در برابر عوامل مبتنی بر روغن اگر لکه ای جا بیفتد، تمیز کردن آن دشوار است.

فرش‌های درجه تجاری را می‌توان مستقیماً روی زمین چسباند یا روی یک روکش با ضخامت 1/4 اینچ با تراکم 8 پوندی نصب کرد. فرش‌های چمنی فضای باز معمولاً از پلی پروپیلن ساخته می‌شوند.