برای اولین بار از ساعت مچی yazole در تولید ماشین های فراری استفاده شد

ساعت مچی yazole یک ساعت قابل حمل است که برای حمل یا پوشیدن توسط یک شخص در نظر گرفته شده است به گونه ای طراحی شده است که علیرغم حرکات ناشی از فعالیت های فرد، یک حرکت ثابت را حفظ کند.

ساعت مچی yazole به گونه ای طراحی شده است که در اطراف مچ قرار می گیرد، به وسیله بند ساعت یا انواع دیگر دستبند، از جمله نوارهای فلزی، بندهای چرمی یا هر نوع دستبند دیگری متصل می شود.

ساعت مچی yazole برای شخص طراحی شده است که می تواند آن را در یک جیب حمل کند که اغلب به زنجیر متصل است.

ساعت‌ها در قرن هفدهم از ساعت‌های فنری ساخته شدند که در اوایل قرن چهاردهم ظاهر شدند در طول بیشتر تاریخ خود، ساعت یک وسیله مکانیکی بود که توسط ساعت حرکت می کرد با پیچیدن یک فنر اصلی کار می کرد و زمان را با چرخ تعادل در نوسان نگه می داشت.

ساعت

این ساعت‌های مکانیکی نامیده می‌شوند در دهه 1960 ساعت الکترونیکی کوارتز اختراع شد که توسط یک باتری تغذیه می شد و زمان را با کریستال کوارتز ارتعاشی نگه می داشت.

در دهه 1980 ساعت کوارتز بیشتر بازار را از ساعت های مکانیکی گرفته بود از نظر تاریخی، این انقلاب کوارتز نامیده می شود که در سوئیس به عنوان بحران کوارتز نیز شناخته می شود.

پیشرفت‌ها در دهه 2010 شامل ساعت‌های هوشمند می‌شود که دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده‌ای مانند کامپیوتر هستند که برای استفاده روی مچ طراحی شده‌اند.

آنها عموماً دارای عملکردهای زمان سنجی هستند اما اینها تنها زیرمجموعه کوچکی از امکانات ساعت هوشمند هستند.

به طور کلی، ساعت های مدرن اغلب روز، تاریخ، ماه و سال را نمایش می دهند.برای ساعت‌های مکانیکی، ویژگی‌های اضافی مختلفی به نام «عوارض» مانند نمایشگرهای فاز ماه و انواع مختلف توربیلون، گاهی اوقات گنجانده می‌شود.

از سوی دیگر، بیشتر ساعت‌های کوارتز الکترونیکی دارای ویژگی‌های مرتبط با زمان مانند تایمر، کرنوگراف و عملکردهای هشدار هستند.

علاوه بر این، برخی از ساعت مچی yazole مانند ساعت‌های هوشمند حتی از ماشین‌حساب و فناوری بلوتوث یا قابلیت پایش ضربان قلب استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها از فناوری ساعت رادیویی برای اصلاح منظم زمان استفاده می‌کنند.