با چای کوهی در مشهد با خارش بدن خداحافظی کنید

چای کوهی در مشهد حاوی پلی فنول های متنوعی است تحقیقات علمی زیادی ثابت کرده است که متابولیت های ثانویه چای دارای خواص ضد دیابتی 15، محافظ قلبی 16، ضد سرطانی 17، ضد میکروبی 18 و ضد ویروسی هستند.

چندین کشور مانند چین، هند، سریلانکا، کنیا، ژاپن، ویتنام، اندونزی و ترکیه چای تولید می کنند هند دومین تولیدکننده چای در جهان است، جایی که دارجلینگ و آسام در شمال شرقی بخش قابل توجهی از تولید ملی را به خود اختصاص می دهند.

به غیر از آن، چای در برخی از مناطق جنوب هند نیز کشت می شود چای سیاه دارجلینگ عمدتاً به دلیل کیفیت بی نظیر عطر کمیاب آن ترجیح داده می شود در حالی که چای آسام به دلیل رنگ خود مشهور است.

پلی فنول ها مجموعاً گروهی از حدود 500 ماده شیمیایی گیاهی را نشان می دهند که به عنوان ریز مغذی ها در گیاهان وجود دارند.

به طور خلاصه، پلی فنل ها ساختارهای فنلی هستند که با اسیدهای آلی و کربوهیدرات های مختلف مرتبط هستند به دلیل ارتباط آنها با قندهای موجود در گیاهان، می توانند به شکل گلیکوزید وجود داشته باشند.

چای

پیچیدگی پلی فنل ها از اسیدهای فنولیک خالص تا تانن های متراکم بسیار پیچیده متغیر است این یک اصطلاح عمومی است که در آن چندین گروه فنل به یک ماده شیمیایی متصل می شوند.

فلاونوئیدها متابولیت های ثانویه موجود در نوشیدنی هستند آنها برای مشارکت در رشد و نمو گیاهان شناخته شده نیستند.

چای در سراسر جهان به دلیل گس، رنگ و عطر آن مورد علاقه مردم است 20 با توجه به این ویژگی های قابض، به عنوان یک سیستم دفاعی برای گیاهان در برابر حشرات مضر عمل می کند.

کاتچین ها بر اساس گروه -OH به مشتقات تقسیم می شوند هر فنجان چای سبز حاوی 90 تا 100 میلی گرم EGCG است.

علاوه بر کاتچین‌ها، سه فلاونول ضروری موجود در چای عبارتند از کورستین، کامپفرول و میریستین که توسط وانگ و همکارانش توضیح داده شده است.

بالنتین و همکاران (1997) اظهار داشت که عصاره آبی چای از 2 تا 3 درصد فلاونول تشکیل شده است.