با استفاده از سس مایونز چروک های صورت خود را از بین ببرید

سس مایونز از روغن، زرده تخم مرغ و سرکه یا آب لیمو تشکیل شده است یک سرآشپز فرانسوی این سس سرد امولسیون شده را در سال 1756 اختراع کرد.

سس مایونز غلیظ و خامه ای است و در انواع غذاها از جمله سالاد پاستا، تخم مرغ شیطانی و سالاد کلم استفاده می شود.

بسیاری از افراد این سس سفید خامه ای را روی ساندویچ های خود قرار می دهند و برخی دیگر از آن به عنوان سس غوطه وری استفاده می کنند.

سس ها مایعات، خامه ها یا غذاهای نیمه جامد هستند که به غذا طعم و رطوبت می بخشند آنها همچنین برای جذاب تر جلوه دادن غذا استفاده می کردند.

سس مایونز رنگ های مختلفی دارند و سرد یا گرم هستند بیش از 50 نوع سس مختلف در آشپزی استفاده می شود با این حال، هنر آشپزی به برخی از سس ها به عنوان “سس های مادر” اشاره می کند.

سس

سس مایونز مادر را می توان همانطور که هست سرو کرد یا می توان از آنها به عنوان نقطه شروع سس های ثانویه استفاده کرد.

غذاهای فرانسوی اغلب از سس های مادر استفاده می کنند هر آشپزی که می خواهد مهارت های آشپزی خود را افزایش دهد و طعم غذای خود را بهبود بخشد، باید به این 7 سس مادر تسلط داشته باشد.

بشامل که به سس مایونز نیز معروف است از شیر غلیظ شده با مقدار مساوی آرد و کره تشکیل شده است این ترکیب کره و آرد به روکس معروف است.

مورخان فرانسوی بر این باورند که مارکیز لوئیس دو بشامل، سرپرست خاندان شاه لوئی چهاردهم، بشامل را اختراع کرد او ظاهراً هنگام تلاش برای بهبود طعم ماهی خشک شده به این سس سفید رسید علاوه بر ماهی، از سس بشامل در پنیر ماکارونی، نان سبزیجات و پای مرغ استفاده می شود.

velouté که به عنوان نسخه بدون لبنیات بشامل شناخته می شود، یک کلمه فرانسوی به معنای مخمل است Velouté نوعی ماهی سبک است که از استخوان‌های برشته نشده مرغ، ماهی یا گوشت گوساله به دست می‌آید.

سس رقیق با یک روکس غلیظ می شود ولوته که معمولاً در غذاهای دریایی یا مرغ سرو می شود، سس مورد علاقه برای کوفته سوئدی است.