انار ترش در بازار در مزایده با قیمت باورنکردنی به فروش رسید

قرن هاست که مردم از انار ترش در بازار به دلیل خواص ضد میکروبی آن استفاده می کنند مطالعات آزمایشگاهی قدیمی‌تر منبع مورد اعتماد شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد انار دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی است که احتمالاً به دلیل اسید الاژیک و تانن‌های خاصی است که در آن وجود دارد.

بر اساس این یافته ها، دانشمندان بر این باورند که می تواند نقش مفیدی در حفظ مواد غذایی از جمله جلوگیری از آلودگی به سالمونلا ایفا کند.

شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد انار می تواند با عوامل بیماری زا در انسان مبارزه کند با این حال، در سال 2021، برخی از آزمایش‌های آزمایشگاهی منبع مطمئن نشان داد که ترکیبات موجود در انار می‌تواند به مبارزه با یک ویروس منتقله از پشه معروف به ویروس مایارو کمک کند.

به گفته یک منبع معتبر قدیمی، نوشیدن هر روز آب انار ممکن است یادگیری و حافظه را بهبود بخشد.

در این مطالعه، 32 نفر به مدت 8 هفته 8 اونس آب انار یا نوشیدنی دیگری مصرف کردند. پس از 4 هفته، کسانی که انار مصرف کردند، نمرات بهتری در تست های حافظه نشان دادند.

انار

علاوه بر این، آزمایش خون نشان داد که آنها دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری هستند از لحاظ تاریخی، مردم انار را با باروری و فراوانی مرتبط می دانند.

آنتی اکسیدان های موجود در انار ممکن است به این معنی باشد که می تواند به محافظت از باروری کمک کند مطالعات قدیمی نشان می دهد که استرس اکسیداتیو می تواند منجر به اختلال عملکرد اسپرم در مردان و کاهش باروری در زنان شود.

تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان داده است که نوشیدن آب انار ممکن است کیفیت و تحرک اسپرم را افزایش دهد تحرک حرکتی است که اسپرم برای رسیدن به تخمک به آن نیاز دارد.

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2018، ترکیبات موجود در انار ممکن است به بهبود عملکرد ورزشی و کمک به ریکاوری پس از ورزش کمک کند.

در تحقیقی در سال 2019، دوچرخه سوارانی که انار مصرف می کردند، نسبت به کسانی که انار مصرف نمی کردند، زمان بیشتری طول کشید تا به نقطه خستگی برسند.

در خاورمیانه، مردم به‌طور سنتی انار را یک گیاه دارویی و درمان دیابت می‌دانند و برخی شواهد این موضوع را تأیید می‌کنند.