استفاده از برنج شیرودی برای روشن کردن پوست

برنامه بهبود برنج شیرودی در تلاش است تا انواع با عملکرد پایین تر و با کیفیت بالا را با نسخه های با عملکرد بالاتر جایگزین کند تا به امروز، پرورش دهندگان برنج به طور کلی در ترکیب عملکرد بالا با کیفیت بهینه شکست خورده اند.

همه صفات کیفی تعریف نشده اند برنامه‌های ارزیابی کیفیت چندین دهه است که ویژگی‌های یکسانی را اندازه‌گیری می‌کنند و ابزارهای فعلی ارزیابی کیفیت دانه نمی‌توانند یک نوع قدیمی را از یک جایگزین بالقوه تشخیص دهند، اگرچه مصرف‌کنندگان به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

پذیرش سریع، ناشی از ترکیب تصادفی به جای پرورش برنامه ریزی شده، زمانی اتفاق می افتد که کیفیت دانه در واریته جدید بازتولید شود.

چالشی که برنامه‌های بهبود برنج با آن روبرو هستند این است که مصرف‌کنندگان نمی‌توانند در مورد آنچه که کیفیت خوب در نظر گرفته می‌شود توضیح دهند بنابراین شناسایی ویژگی‌های جدید و مرتبط دشوار است.

برنج

تجزیه و تحلیل حسی توصیفی ابزاری عینی است که برای توصیف و اندازه گیری تحلیلی صفات عطر، طعم و بافت غذاها توسط یک پانل آموزش دیده استفاده می شود.

این تکنیک به طور گسترده برای تعیین تأثیر شرایط مختلف رشد و یا فرآوری بر روی خواص حسی برنج مورد استفاده قرار گرفته است.

با استفاده از واریته‌های برتر و دوم که از برنامه‌های ملی نه کشور تولیدکننده برنج در سراسر جهان تهیه شده‌اند، هدف اول این مطالعه تعیین اینکه آیا تفاوت‌های قابل تشخیصی در ویژگی‌های حسی واریته‌های ممتاز در مقایسه با یکی از همان کشور وجود دارد یا خیر بود.

با کیفیت دانه یکسان، همانطور که توسط مجموعه ابزارهای فعلی ما تعریف شده است اما به طبقه بندی برتر نمی رسد.

هدف دوم تعیین این بود که آیا تفاوت‌های شناسایی شده برای انواع ممتاز مشترک هستند یا خیر هدف سوم شناسایی مهمترین توصیفگرهای کیفیت حسی بود که هر جفت برتر و دومین جفت برتر را متمایز می‌کرد و تعیین اینکه آیا با صفات کیفیتی که در حال حاضر اندازه‌گیری می‌شوند همبستگی وجود دارد یا خیر.

ارقام برتر و دوم بهترین واریته‌ها توسط هر موسسه ملی برنج با استفاده از داده‌های مربوط به رشد محصول تداوم ارقام ممتاز، نرخ پذیرش دومین واریته برتر و قیمت‌های بازار هر یک از واریته‌های برتر و دوم تعیین شدند.