ارده کنجد 700 گرمی مادری را به فرزندش رساند

از نظر تغذیه‌ای، ارده کنجد 700 گرمی سرشار از روغن با سطوح بالایی از اسیدهای چرب غیراشباع، عمدتا اولئیک و لینولئیک، پروتئین، به‌ویژه سطوح بالای متیونین، و ریزمغذی‌هایی مانند مواد معدنی، لیگنان‌ها، توکوفرول و فیتوسترول هستند.

مطالعات نشان داده اند که روغن کنجد می تواند رشد سرطان روده بزرگ انسان را در شرایط آزمایشگاهی مهار کند، فشار خون را کاهش دهد، پراکسیداسیون لیپیدی را کاهش دهد و وضعیت آنتی اکسیدانی را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که دانه کنجد منبع غنی از پیش سازهای لیگنان پستانداران است که ممکن است اثرات محافظتی در برابر بیماری های مرتبط با هورمون مانند سرطان سینه داشته باشد.

سزامین، لیگنان اصلی دانه کنجد، عملکردهای متعددی مانند اثر ضد فشار خون، کلسترول، کاهش چربی و فعالیت های ضد سرطانی را اعمال می کند. همچنین با تنظیم بیان پروتئین سیکلین D1 در انواع مختلف سلول های تومور انسانی باعث مهار رشد در سلول های سرطانی انسان می شود. دانه کنجد ممکن است علائم آلرژی زا مانند کهیر/آنژیوادم، رینیت آلرژیک، آسم و حتی آنافیلاکسی را القا کند.

گیاه کنجد در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان از جمله آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی می روید. مردم آن را برای دانه‌های خوراکی‌اش می‌کارند، که افزودنی‌های محبوب بسیاری از غذاها در سراسر جهان است.

گیاه کنجد، Sesamum indicum، دانه هایی تولید می کند که حاوی پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند. دانه های کنجد همچنین کلسیم، ویتامین های گروه B، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند.

مردم می توانند دانه های کنجد را همانطور که هستند بخورند، آن را به عنوان یک ماده غذایی به وعده های غذایی اضافه کنند یا از روغن دانه کنجد در پخت و پز استفاده کنند. تاهینی که مردم برای تهیه هوموس و سایر غذاها از آن استفاده می کنند، خمیری است که از دانه کنجد تهیه می شود.